Welcome to Leder Games! Based in Saint Paul, Minnesota, we are a board game micro-publisher making exciting, asymmetric narrative games that are exciting to play as well as artistic and socially conscious.
Beim Spieledienstag im ZAP steht diesmal der amerikanische Verlag Leder Games im Mittelpunkt der mehrere Spiele per Kickstarter veröffentlicht hat. Der Fokus der Spiele von Leder Games ist die Asymmetrie. So gibt es für jeden Spieler andere Siegesbedingungen und Spielregeln. Der Spieledienstag findet am Dienstag, den 25. September um 19:00 Uhr in Duisburg im ZAP statt (Gustav-Adolf-Straße 65).
Gespielt werden zwei Spiele von Leder Games. Das brandaktuelle und gehypte Root und der Titel von 2016 namens Vast. Ausserdem bringen wir noch mal Brass: Birmingham mit. Bei allen Spielen solltet ihr ausnahmsweise die Regeln vorher gelesen haben. Bei Root und Vast zumindest die Regeln der Fraktion die ihr spielt.
- Regeln für Root
Am besten Root PNP (Final) Learn-to-Play Rulebook.pdf lesen (im besonderen eure Fraktion)
Hilfreich sind auch die Fraktionssheets Root PNP (Final) Faction Boards (Backs).pdf und Root PNP (Final) Faction Boards (Fronts).pdf - Regeln für Vast
Vast_Rulebook_161127.pdf und Vast_PlayerMats_161127.pdf (im besonderen eure Rolle) - Regeln für Brass Birmingham
Wenn ihr mitspielen möchtet tragt euch bitte im Doodle ein. Hier tragt ihr bei Root und Vast auch die Fraktion bzw. Rolle mit im Namen ein die ihr spielt. Z.B. „VAGABOND – Andre“ oder „DRAGON – Jochen“. Ihr könnt natürlich nur eine Fraktion oder Rolle auswählen die noch frei ist.
- Mögliche 4 Fraktionen in Root: MARQUISE DE CAT, EYRIE DYNASTIES, WOODLAND ALLIANCE, VAGABOND
- Mögliche 5 Rollen in Vast: KNIGHT, DRAGON, CAVE, GOBLINS, THIEF
Natürlich könnt ihr wie immer auch eigene Spiele mitbringen. Jede/r ist willkommen ob erfahrener Kennerspieler oder Gelegenheitsspieler, ob 18 oder 99.
Doodle zur Teilnahme
Root (2018)
BGG Rating: 8,4
Sprache des Spiels: Englisch
Spieldauer: 90 Minuten
Kategorien: Animals, Fantasy, Wargame
Mechanismen: Action / Movement Programming, Area Control / Area Influence, Area Movement, Dice Rolling, Hand Management, Variable Player Powers
Rezensionen auf Brettspiel Ecke, Dice Tower und auf BoardgameGeek.
Root is a game of adventure and war in which 2 to 4 (1 to 6 with the ‚Riverfolk‘ expansion) players battle for control of a vast wilderness.
The nefarious Marquise de Cat has seized the great woodland, intent on harvesting its riches. Under her rule, the many creatures of the forest have banded together. This Alliance will seek to strengthen its resources and subvert the rule of Cats. In this effort, the Alliance may enlist the help of the wandering Vagabonds who are able to move through the more dangerous woodland paths. Though some may sympathize with the Alliance’s hopes and dreams, these wanderers are old enough to remember the great birds of prey who once controlled the woods.
Meanwhile, at the edge of the region, the proud, squabbling Eyrie have found a new commander who they hope will lead their faction to resume their ancient birthright. The stage is set for a contest that will decide the fate of the great woodland. It is up to the players to decide which group will ultimately take root.
Root represents the next step in our development of asymmetric design. Like Vast: The Crystal Caverns, each player in Root has unique capabilities and a different victory condition. Now, with the aid of gorgeous, multi-use cards, a truly asymmetric design has never been more accessible.
The Cats play a game of engine building and logistics while attempting to police the vast wilderness. By collecting Wood they are able to produce workshops, lumber mills, and barracks. They win by building new buildings and crafts.
The Eyrie musters their hawks to take back the Woods. They must capture as much territory as possible and build roosts before they collapse back into squabbling.
The Alliance hides in the shadows, recruiting forces and hatching conspiracies. They begin slowly and build towards a dramatic late-game presence–but only if they can manage to keep the other players in check.
Meanwhile, the Vagabond plays all sides of the conflict for their own gain, while hiding a mysterious quest. Explore the board, fight other factions, and work towards achieving your hidden goal.
In Root, players drive the narrative, and the differences between each role create an unparalleled level of interaction and replayability. Leder Games invites you and your family to explore the fantastic world of Root!
Vast: The Crystal Caverns (2016)
BGG Rating: 7,4
Sprache des Spiels: Englisch
Spieldauer: 75 Minuten
Kategorien: Adventure, Exploration, Fantasy
Mechanismen: Action Point Allowance System, Grid Movement, Hand Management, Modular Board, Tile Placement, Variable Player Powers
Rezensionen auf Hunter & Cron, JonGetsGames und auf BoardgameGeek.
The dragon has been asleep for many long years. In that time, the cave under which it slumbered has changed greatly…Goblins and strange monsters have filled its gloomy depths and there are whispers that the cave itself has begun thinking, shifting, and growing evermore dangerous.
Still, stories of peril rarely overshadow the rumors of riches. And riches there may be… For where a dragon slumbers, there also lies a fiercely guarded treasure. Fortunately for the slumbering beast, malevolent crystals fill the cave’s rooms with spectral light, hiding the entrance to the immeasurable treasure trove. Many have given their lives to the search and over the years the rumors have faded to legend.
But the most courageous adventurers will not be discouraged by bloodshed. On this day, a knight steps into the darkness, her gloved hand gripping the hilt of her sword. Her years of quests–all of the victories and defeats–have led to this one final adventure. Knowing the kingdom can never truly be at peace with the dragon beneath the cave, she has come to make a final stand. Little does she know that she will awake everything that slumbers in the shadows… and begin the final battle in the darkness.
Enter the world of Vast: The Crystal Caverns!
Vast takes you and your friends into the torch light of a classic cave-crawling adventure, built on the concept of total asymmetry. Gone are days of the merry band of travelers fighting off evil. In Vast, you will become part of a new legend… Any part you wish!
Play as the classic, daring Knight, the chaotic Goblin horde, the colossal, greedy Dragon, or even the Cave itself — powerful, brooding, and intent on crushing the living things that dare to disturb its gloomy depths. Each role has its own powers, pieces, and paths to victory…and there can be only one winner.
As the ultimate asymmetric board game, Vast: The Crystal Caverns provides a limitless adventure, playable again and again as you and your friends explore the four different roles in different combinations. Play one-on-one in a race to the death between the Knight and the Goblins, or add in the Dragon and the Cave for deeper and more epic experiences, different every time.
Brass Birmingham (2018)
BGG Rating: 8,6
Sprache des Spiels: Deutsch
Spieldauer: 120 Minuten
Kategorien: Economic, Industry / Manufacturing, Transportation
Mechanismen: Hand Management, Route/Network Building
Rezensionen auf Stefan spielt, Man versus Meeple, Watch it Played und auf BoardgameGeek.
Brass Birmingham ist eine ökonomische Strategiespiel–Fortsetzung zu Martin Wallaces Meisterwerk Brass aus dem Jahr 2007. Birmingham erzählt die Geschichte von konkurrierenden Unternehmern in Birmingham während der industriellen Revolution zwischen den Jahren 1770-1870 und 1870.
Wie schon bei seinem Vorgänger müssen Sie Ihre Industrien und Ihr Netzwerk entwickeln, aufbauen und etablieren, um die niedrigen oder hohen Marktanforderungen zu nutzen.
In jeder Runde wechseln sich die Spieler entsprechend der Reihenfolge der Runden ab und erhalten zwei Aktionen, um eine der folgenden Aktionen auszuführen (im ursprünglichen Spiel zu finden):
1) Aufbau – Bezahle die benötigten Ressourcen und lege ein Industrieplättchen an.
2) Netzwerk – Füge eine Gleis-/Kanalverbindung hinzu und erweitere so dein Netzwerk.
3) Entwickeln – Steigern Sie den Siegpunktwert einer Branche.
4) Verkauf – Verkaufe deine Baumwolle, deine Fertigwaren und deine Töpferwaren.
5) Darlehen – Nimm ein £30-Darlehen und reduziere dein Einkommen.
C